Basics

Även fast man kan tycka att brun är en tråkig färg, så är den definitivt grunden i min (och borde vara i din) sminkväska.
En ögonskuggspalett med neutrala, bruna färger ger så många användningsområden att det inte går att räkna. Bobbi Browns Eye Basics Palette är för tillfället min ögonskuggsdröm. Mjuka, pudriga och fantastiskt snygga! Ett billigare alternativ är Isadoras Matte Chocolates palette.. nästan lika fina.

Den ljusaste skuggan använder jag som bas på ögonlocket samt highlighter,  de mellanmörka används i globlinjen. Till fest sotar jag ögonen med den mörkaste färgen. Hur snyggt är det inte med chokladsotade ögon? SÅ snyggt!

Bobbi Brown finns tyvärr ännu inte i Sverige, men spana in märket i Köpenhamn om du har vägarna förbi!

              VS                

         Bobbi Brown Eye Basics Palette                              Isadora Matte Chocolates Palette
       www.bobbibrowncosmetics.com                                            www.isadora.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0